Nuomos sutarčių registravimas pastarosiomis dienomis yra viena populiariausių Registrų centro paslaugų. Pastebimai išaugus klientų, pageidaujančių Nekilnojamojo turto registre įregistruoti juridinį faktą apie sudarytą nuomos sutartį, šiam procesui skiriamas itin didelis dėmesys.
Paskelbus apie dalinio nuomos mokesčio labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusioms įmonėms priemonę, Registrų centro specialistai kiekvieną dieną sulaukia šimtų prašymų įregistruoti nuomos sutartis, nes viena iš nuomos subsidijai gauti sąlygų – sudaryta nuomos sutartis turi būti įregistruota Registrų centre. Tačiau nemažą dalį šių prašymų Registrų centras atmeta dėl nustatytų trūkumų. Dažniausios atmetimo priežastys – pateikiamos negaliojančios sutartys, nepateikiant susitarimų dėl jų pratęsimo, nenurodomi tikslūs nuomojamojo nekilnojamojo turto (NT) objekto duomenys, nepateikiami visi sutarties priedai ar pateikiami ne visų sutarties šalių pasirašyti sutarčių nuorašai.
Siekiant, kad nuomos sutarčių registravimo procesas būtų kuo sklandesnis ir verslas galėtų sėkmingai pretenduoti į valstybės teikiamą paramą nuomos išlaidų kompensacijai gauti, Registrų centras pateikia keletą naudingų patarimų, kurie padės išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų.
Trūkumai:
- registravimui pateikta sutartis yra negaliojanti;
sprendimas: pateikti papildomus susitarimus dėl nuomos sutarties pratęsimo.
-
sutartyje nenurodyti išnuomotą NT daiktą identifikuojantys duomenys: daikto unikalus numeris, nuomininko, nuomotojo vardai ir pavardės, juridinių asmenų pavadinimai, jų kodai. Jeigu išnuomota tik dalis NT objekto, nenurodytas išnuomoto daikto plotas;
sprendimas: sutartyje nurodyti NT daiktą identifikuojančius duomenis. Esant būtinybei koreguoti sutartį, sutarties pakeitimą turi pasirašyti visos sutarties šalys.
sprendimas: kreiptis į hipotekos kreditorių, gavus jo sutikimą, pateikti jį kartu su prašymu įregistruoti nuomos sutartį.
sprendimas: 1) teikiant popierinės formos dokumentus – pateikti sutarties originalą, notaro patvirtintą nuorašą arba visų sutarties šalių patvirtintą nuorašą 2) teikiant el. formos dokumentus – sutartys turi būti pasirašytos kvalifikuotais elektroniniais parašais 3) teikiant popierinės formos sutarties el. nuorašą – jis turi būti patvirtintas visų sutarties šalių kvalifikuotais elektroniniais parašais.
sprendimas: sutartis turi būti pateikta su visais jos priedais, kurie yra neatskiriama sutarties dalis.
sprendimas: el. ryšių priemonėmis sutartis turi būti pateikta kaip vientisas dokumentas. Jeigu sutarties apimtis yra didelė ir nėra galimybių ją pateikti el. būdu, prašymas bei sutartis gali būti pateikta paštu arba atvykus į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį (tam reikalinga išankstinė registracija telefonu).
sprendimas: sutartį ar jos nuorašą turi pasirašyti visos ją sudariusios šalys.
sprendimas: jeigu nuomos sutartyje nebuvo leista subnuomoti daiktą, reikėtų kreiptis į nuomotoją dėl sutikimo subnuomoti nekilnojamąjį daiktą.
sprendimas: subnuomos terminas negali būti ilgesnis nei nuomos terminas, todėl sutartis turi būti atitinkamai pakeista.
Išsamesnę informaciją apie nuomos sutarčių registravimą galima rasti Registrų centro interneto svetainėje čia.
Iki gegužės 26 d. paraiškas UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (Invegai) dėl patalpų nuomos išlaidų dalinio kompensavimo pateikė 2 160 įmonių tačiau iš šioms kompensacijoms numatytų 100 mln. eurų kol kas išmokėti tik 4 tūkst. eurų 8 įmonėms.
Prašymus kompensuoti patalpų nuomos išlaidas Invegai buvo galima pradėti teikti nuo gegužės 4 d. ir bus galima teikti iki gruodžio 1 d.
Daugiau informacijos apie dalinį nuomos mokesčio kompensavimą galima rasti Invegos svetainėje čia, o atsakymus į dažniausiai pateikiamus klausimus – DUK skiltyje čia.