Vyriausybė 2020 m. sausio 8 d. nutarimu Nr. 2 papildė Kelių eismo taisykles, patvirtintas 2002 11 11 nutarimu Nr. 1950.
Į šias taisykles grąžintas iki 2020 m. sausio 1d. galiojęs 76 punktas, nustatantis galimybę sankryžose naudoti papildomas lenteles su žalia rodykle, leidžiančia automobiliams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui.
Taigi, nustatyta, kad jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo:
-
sustoti prieš kelio ženklą „Stop" linija" ir/ar „Stop" liniją, o jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą, ir
Ši nuostata galioja nuo sausio 10 d.
Tai reiškia, kad sankryžose vėl galioja ta pati tvarka, kokia buvo prieš nuimant vadinamąsias dešiniojo posūkio žaliąsias rodykles. Jei prie šviesoforo yra pritvirtinta papildoma lentelė su žalia rodykle, vairuotojai degant raudonam signalui privalo sustoti, įsitikinti ar nekelia pavojaus kitiems eismo dalyviams ir tik tada pradėti posūkį į dešinę pusę.
Vyriausybė sprendimą nuo 2020 m. sausio 1 d. atsisakyti lentelių su žalia rodykle sankryžoje prie šviesoforų priėmė dar 2014 m. spalio 3 d. (nutarimas Nr. 1086), siekiant sumažinti konfliktinių situacijų tarp eismo dalyvių skaičių (nepraleidžiami reguliuojama pėsčiųjų perėja degant žaliam šviesoforo signalui einantys pėstieji ar papildomos sekcijos su žalia rodykle kryptimi judančios transporto priemonės) ir apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius. Be to, tokio eismo reguliavimo su lentelėmis nėra nė vienoje Europos valstybėje, o rytinėje Vokietijos dalyje buvusios žaliosios rodyklės palaipsniui išnyko.
Nuo šių metų pradžios demontavus lenteles su žalia rodykle, vairuotojai negalėjo sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui ir turėjo laukti žalio šviesoforo signalo. Tokia tvarka sukėlė visuomenės nepasitenkinimą, nes sankryžose padidėjo transporto spūstys, ypač piko valandomis, ir sumažėjo eismo pralaidumas.
Pasak Susisiekimo ministerijos, lentelės su žalia rodykle galės būti naudojamos tose sankryžose, kur ypač svarbu užtikrinti eismo pralaidumą, ir negalės būti įrengiamos naujai pastatytose ir rekonstruotose sankryžose, o dėl jų grąžinimo miestų savivaldybės turės konsultuotis su saugų eismą prižiūrinčiomis institucijomis.