Registruotiems vartotojams |
|
|
Naujienlaiškio prenumerata |
|
|
|
Skaitmeninių tachografų ir vairuotojų kortelių duomenis reikės teikti į sistemą „Vektra“
 |
Visi šalies kelių transporto priemonių, kuriose naudojami skaitmeniniai tachografai, savininkai privalės iš skaitmeninių tachografų nuskaitomus duomenis ir vairuotojų kortelių duomenis teikti į bendrą stebėsenos ir informavimo valstybės informacinę sistemą „Vektra“.
Ši naujoji duomenų pateikimo tvarka, kuri turėjo įsigalioti 2020 m. sausio 1 d., o duomenų pateikimo pradžios data buvo numatyta liepos 1 d., palies daugiau kaip 7 tūkst. įmonių ir apie 70 tūkst. vairuotojų.
Lietuva yra pirmoji Europos Sąjungos valstybė, kurioje vienoje sistemoje bus kaupiami ir analizuojami šalies transporto įmonių pateikiami skaitmeninių tachografų duomenys.
Informacinė sistema „Vektra“ taip pat galės būti naudojama kaip tachografų ir vairuotojų kortelių duomenų talpykla, kadangi įmonės duomenis galės įkelti ir saugoti iki privalomo pateikimo, o pateikti duomenys bus saugomi trejus metus.
Pasak vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus Jono Griciaus, „transporto sektorius yra vienas rizikingiausių dėl nelegalaus, nedeklaruoto darbo. Tarp dažniausiai transporto įmonėse nustatomų pažeidimų – darbo laiko apskaita, kai pateikiami neteisingi duomenys apie vairavimo ar poilsio trukmę. Galimybė patikrinti tachografų duomenis atskiroje informacinėje sistemoje padės ginti vairuotojų darbo teises sprendžiant darbo ginčus, o darbo inspektoriams – identifikuoti rizikingas transporto įmones, atlikti jose patikrinimus ir nustačius pažeidimus bausti nesąžiningus darbdavius".
Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnų atliktų patikrų duomenimis, 2019 metais patikrinus daugiau kaip 500 kelių transporto vežėjų įmonių, 170 jų nustatyta pažeidimų dėl privalomai nesaugomų skaitmeninio tachografo duomenų.
Diegiama sistema nustatys tuos, kurie slepia duomenis, piktybiškai jų nepateikia, ir leis stebėti, ar darbdavys nesukčiauja nemokėdamas mokesčių, nepažeidžia vairuotojų teisių įtraukdamas į apskaitą jų darbo laiką dienos ir nakties metu, viršvalandžius, komandiruotes bei fiksuoja poilsį.
Vyriausybė 2019 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1083 buvo įpareigojusi Lietuvos transporto saugos administraciją iki 2019 m. gruodžio 31 d. patvirtinti Skaitmeninių tachografų ir vairuotojų kortelių duomenų teikimo tvarkos aprašą.
Jau yra parengtas Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymo projektas „Dėl Ūkio subjektų, vykdančių kelių transporto veiklą, keitimosi informacija elektroniniu būdu su Lietuvos transporto saugos administracija tvarkos aprašo patvirtinimo".
Jame numatyta, kad ūkio subjekto vairuotojų darbo ir poilsio režimo duomenys, perkelti iš vairuotojo kortelių ir ūkio subjekto valdomose transporto priemonėse sumontuotų skaitmeninių tachografų, Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) per informacinės sistemos „Vektra“ elektroninių paslaugų portalą turės būti teikiami:
Be to, ūkio subjektai, vykdantys pavojingųjų krovinių vežimą, pakrovimą ir/ar iškrovimą bei laikiną sandėliavimą, be aukščiau nurodytų privalomų teikti duomenų, turės rengti ir teikti šias Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) A techninio priedo 1.8.3.3 poskirsnyje ir 1.8.5 skirsnyje numatytas ataskaitas:
-
ūkio subjekto, vykdančio pavojingųjų krovinių vežimą, pakrovimą ir/ar iškrovimą bei laikiną sandėliavimą, veiklos metinę ataskaitą, kuri rengiama už praėjusius metus ir turės būti pateikta ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 31 d.;
-
ataskaitą apie avariją ar įvykį kraunant, pripildant, vežant ar iškraunant pavojinguosius krovinius, kuri teikiama per 20 darbo dienų nuo avarijos ar įvykio, kuris atitinka nors vieną Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) A techninio priedo 1.8.5.3 poskirsnio kriterijų, atsitikimo dienos. Apie avarijos ar įvykio faktą ūkio subjektas LTSA informuoja per 5 darbo dienas nuo avarijos ar įvykio atsitikimo dienos.
Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) A ir B techninių priedų naujausią (2019 m.) konsoliduotą redakciją galima rasti čia: turinys, I tomas ir II tomas.
|
|
|
|
Straipsnių archyvas
Naujienos
|