Aplinkos ministras 2019 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr.D1-231 pakeitė statybos techninį reglamentą STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, patvirtintą 2011 12 02 įsakymu Nr. D1-933.
Šis STR nustato visų nuosavybės formų gatvių ir vietinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstravimo ir remonto projektavimo techninius reikalavimus.
Pakeitimai, anot juos pristačiusios Aplinkos ministerijos, skirti užtikrinti saugesnį eismą pėstiesiems ir dviratininkams, sudaryti palankesnes sąlygas skatinant naudotis elektromobiliais.
Siekiant saugesnio pėsčiųjų ir dviratininkų eismo, pakeisti pagrindiniai gatvių techniniai parametrai – susiaurinti eismo juostų pločiai, pakoreguotas projektinis greitis.
A kategorijos (greito eismo) gatvėse leidžiama projektuoti ir atskirus, ir bendrus pėsčiųjų ir dviračių takus. Numatyta, kad įvažiavimas į D kategorijos (pagalbinę) gatvę iš aukštesnės kategorijos gatvės turi būti suprojektuotas pagal pėsčiųjų ir dviračių takų lygį. Senamiesčiuose pirmenybė teikiama pėstiesiems, motorizuotam eismui paliekamas minimalus plotis.
Be to, nustatyta, kad teritorijose, užstatytose iš abiejų pusių, šaligatviai (pėsčiųjų takai) turi būti įrengiami abiejose gatvės pusėse, o užstatytose iš vienos pusės – užstatytoje pusėje. Dviračių takai turi būti projektuojami arčiau gatvės nei pėsčiųjų takai.
Šie pakeitimai taikomi nuo balandžio 27 d.
Siekiant mažinti transporto išmetamų į aplinką teršalų kiekius ir skatinti žmones kuo daugiau naudotis elektromobiliais, minėtasis STR papildytas naujomis nuostatomis dėl elektromobiliams skirtų vietų įrengimo, kurios įsigalios 2020 m. kovo 10 d. Jeigu naujuose ar rekonstruojamuose, atnaujinamuose (modernizuojamuose), remontuojamuose gyvenamuosiuose ir negyvenamuosiuose pastatuose yra daugiau kaip 10 automobilių stovėjimo vietų, nustatyta pareiga įrengti bent vieną elektromobilių įkrovimo prieigą ir kabelių kanalų infrastruktūrą.