Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pranešė, kad sektorinių greičio matuoklių užfiksuoti duomenys nuo rugsėjo pradžios jau perduodami į Administracinių nusižengimų registrą. Tai reiškia, kad vairuotojai, viršiję greitį ruožuose, kuriuose sumontuotos 25 sektorinių greičio palaikymo sistemos, kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis, sulauks ir baudų. Pažeidimo protokolas siunčiamas tokia pat tvarka, kaip ir užregistravus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu.
Iki rugsėjo sektoriniai greičio matuokliai tik fiksavo pažeidimus, tačiau pažeidėjai nebuvo baudžiami, nes buvo įstigusi greičio matuoklių metrologinė patikra.
Sektorinių greičio palaikymo sistemos veikimo principas toks:
Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų ir ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį. Jį viršijus, formuojamas pažeidimo protokolas.
Prieš įvažiuojant į kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą, vairuotojus įspėja specialūs kelio ženklai, informuojantys apie greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį.
Daugiausia tokių matuoklių įrengta aplink Vilnių ir Panevėžį – po šešis, taip pat valstybinės reikšmės keliuose aplink Prienus ir Marijampolę – po keturis. Sektorinių greičio matuoklių vietų žemėlapį galima rasti čia.
LAKD teigimu, be pirminio tikslo – matuoti vidutinį transporto priemonės greitį, ateityje bus galima tikrinti, ar automobilis yra draustas, ar atlikta jo techninė apžiūra ir ar nėra ieškomas kitose valstybėse. Taip pat planuojama, kad sistema leis patikrinti, ar transporto priemonių vairuotojai sumokėjo kelių mokesčius.
LAKD atkreipia dėmesį, kad greičio palaikymo sistemos tikslas nėra bausti, svarbiausia – užtikrinti eismo saugą bei skatinti vairuotojus važiuoti leistinu greičiu, nes greičio viršijimas yra viena pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių.
Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo.